Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Differentiëren werkt : in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789401467780 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ga je om met verschillen in je groep?Hoe houd je jezelf en je leerlingen gemotiveerd?Welke factoren bepalen het succes van je klas?Kinderen aanspreken op hun eigen mogelijkheden zonder dat de aandacht voor de klas als geheel verdwijnt, dát is de kracht van differentiëren.Differentiëren werkt in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen reikt je als leraar en opvoeder de nodige tools aan. Het leert je inspelen op verschillen in welbevinden en betrokkenheid tussen leerlingen, en hoe je die nauwgezet kunt opvolgen. Verder krijg je de nodige tips voor het gebruiken van technieken als het contractwerk, het sporenbeleid, peer tutoring en vele andere werkvormen.In dit boek staat steeds de volledige ontwikkeling van het kind voorop, en maak je dankzij de vele adviezen zowel jezelf als je leerlingen sterker en competenter.(https://www.lannoo.be/nl/differenti%C3%ABren-werkt)


Book
Het Ontwerpboek : leertrajecten ontwerpen voor vakmanschap en vernieuwing
Authors: --- ---
ISBN: 9789491552007 Year: 2012 Publisher: Utrecht Kessels & Smit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn van die leertrajecten - die blijven u bij. Ze zijn van veel invloed op uw persoonlijke ontwikkeling, uw vakmanschap, de samenwerking in uw team of de prestaties van de organisatie waar u werkt. Het zijn leertrajecten die grote impact hebben op uw werk, op uw loopbaan en soms zelfs op uw leven. Dat kan zijn als manager in een leiderschapstraject, als student tijdens een stage of als professional in een leergang of development center.Wat maakt dergelijke leertrajecten zo succesvol? Zijn er gouden regels voor het ontwerpen ervan? Valt het te leren: ontwerpen van leren dat werkt? De samenstellers van dit boek denken van wel. Door goed te kijken naar wat werkt. En door de kunst af te kijken bij ervaren ontwerpers.Dat is precies wat er is gedaan: in de keuken kijken bij ervaren ontwerpers, die werken met een scala aan leervragen in organisaties. Dat levert niet alleen heel mooie beschrijvingen op van leertrajecten, maar ook spannende beelden van 'the making of'. We zien dat ontwerpen iets anders is dan het simpel volgen van een recept. Het is onvermoeibaar en met toewijding zoeken naar wat werkt in déze situatie, samen met déze personen, in déze organisatie, op dít moment. Het is experimenteren, gaandeweg bijstellen, bekende principes toepassen, nieuwe principes ontdekken, oude voorkeuren loslaten, reflecteren. Het ontwerpproces als leerproces.Hoe verschillend ook, succesvolle leertrajecten blijken ten minste drie belangrijke overeenkomsten te hebben:-Degenen voor wie een traject bestemd is doen actief mee in het ontwerpproces. Het ontwerpproces is onderdeel van het leerproces; vaak ís het ontwerpproces het leerproces.-Het mobiliseren en benutten van ambities, toekomstdromen en sterke punten is een veel kansrijker start van leertrajecten dan uitgaan vanuit tekorten, beperkingen of knelpunten. -De werkplek is de krachtigste leeromgeving. Werken en leren vallen steeds meer samen.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789491552007/het-ontwerpboek-mariel-rondeel


Book
Hervormen van binnenuit : praktijkvoorbeelden van sterk onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789463442220 Year: 2017 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderwijs staat vandaag voor de uitdaging om zichzelf te hervormen. Diepe structuurveranderingen in de samenleving, zoals superdiversiteit en de digitale revolutie, maken een grondige vernieuwing noodzakelijk. Moet het onderwijs daarvoor wachten op politieke beslissingen, vaak het resultaat van compromissen? Of kan het zelf de uitdagingen van de toekomst aanpakken? Hervormen van binnenuit presenteert een andere kijk op de modernisering van het onderwijs. Los van of aansluitend bij de politieke beslissingen kan het onderwijs ook zelf veel ondernemen om jongeren zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving van morgen.Dit boek verkent een reeks onderwijsvernieuwingen die veel potentieel hebben om uit te groeien tot de norm. De auteurs plaatsen de onderwijshervormingen in een breder actueel en historisch kader om meer grip te krijgen op het universele karakter ervan. Daarnaast komen ideeën aan bod die scholen nu al toepassen om maximale leerkansen te bieden aan jongeren in een 21ste-eeuwse context. Deze vormen een bron van inspiratie voor leraren en scholen die zich uitgedaagd voelen om werk te maken van een sterker en moderner onderwijs.(Bron: www.acco.be)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by